Umenie koncoviek
March 1, 2015 – 11:54 | Reagovalo 0 ľudí | Prečítaní: 1507

Veľmajster Tomáš Petrík Vás srdečne pozýva na aprílové šachové sústredenie, v ktorom odhalí tajomstvá koncoviek. V tejto záverečnej fáze partie sa častokrát rozhoduje o konečnom výsledku a rozhoduje každé tempo.
Program sústredenia:
9.4.2015 – Zásady a princípy …

Celý článok »
Kuriozity

HrajSach.sk denník

Škola šachu

Veľmajster vysvetľuje

Šachové správy

Domov » HrajSach.sk denník

Novinka: Turnaje

Marek Holeva | February 20, 2011 – 17:45Reagovalo 12 ľudí | 1,855 prečítaní
Novinka: Turnaje
Pripravili sme pre Vás úžasnú funkcionalitu – turnaje. Všetky turnaje sú samozrejme bezplatné a každý je vítaný. Odohralo sa už vyše 350 turnajov. Najvyšší počet účastníkov bol zatiaľ 41.
HrajSach.sk turnaje verne simulujú priebeh reálnych šachových turnajov
Hrajú sa tri druhy turnajov v závislosti na tempe hry – Bullet Turnaje (3m + 0s), Blitz Turnaje (5m + 0s) a rýchle turnaje (10m + 0s). Málo hráčov hrá podľa round-robin systému (každý s každým) a viac hráčov hrá turnaj štandardným švajčiarskym systémom.
Používatelia si môžu prezerať štartovnú listinu, podrobný zoznam kôl, live partie turnaja  a poradie po každom kole. V rozšírených štatistikách sa zobrazuje priemerný rating súperov a výkon v turnaji.
Screenshots

3 Photos

This post is also available in: anglicky


Vaše hodnotenie: Nízke 12345 Vysoké
Hodnotilo: 1 | Priemer: 3.00
Ukladá sa ... Ukladá sa ...

Diskusia (12)

  • lacomaco says:

    Je krásne že ste dali nové rozšírenie. Ale čo keby niekto odstránil to neustále vypadávanie servera?! Myslím že už dosť hráčov to odradilo. Hrávam pravidelne a nenechám si ujsť žiadny deň na pár partii. Ale dnes už mám toho naozaj dosť. Už ve rozohraté partie mi spadli. A dokonca som bol na tom lepšie a keď som sa vrátil tak mi ubudli body a pripočítali sa súperovy. Moje pripojenie je kvalitné ale server chessfriends.com je naozaj nespolahlivý.

    Môžete mi vysvetliť prečo to stále padá? Nerozmýšlali ste nad niečim profesionálnejším. Len tak mimochodom sa zaoberám tvorbou kvalitných webstránok a u nás sa nám nestáva že server padá. Che to asi kvalitnejší webhosting, alebo tvorcov webu. Ak sa robia nejaké úpravy na stránke, tak prečo sa nerobia v extra adresáry a na stránku sa nehádžu len tie funkčné scripty? Chcel by som bližšie vysvetlenie chyby.

    • Libor Havlicek says:

      Myslim, ze k teme vypadkov servra viem najfundovanejsiu odpoved dat ja.

      Ja viem, ze pre vela ludi to vyzera ako tvrda amatercina. Nedokazu pochopit ako je moznem ze obycajny WEB vsade inde ide, len tu stale vypadava. Problem je vsak ovela zlozitejsi. Toto nieje WEB. WEB ako ho uzivatelia poznaju je obycajna staticka stranka, ktora sa raz nacita a koniec. Uz nedostava ziadne nove informacie, neodosiela ziadne nove data, az do okamihu, kym sa na neklikne na nejaky odkaz, formular, ci podobne.

      HrajSach.sk vsak nieje web, je to velmi narocna aplikacia, ktora komunikuje s mobilmi, externymi sachovymi enginmi, analyzovacimy enginmi, je distribuovana na viacerych servroch a sucasne je schopna v realnom case zobrazovat tahy na webe dynamicky, bez potreby neustaleho nacitavania komplet celej stranky. Je to technologicky priekopnik vo svete sachovych hracich servrov. Na inych servroch si MUSITE but instalovat aplikaciu, alebo MUSITE mat Flash, pripadne mozete hrat cez WEB ale nemozete hrat realtime.

      Pre tych, ktori trochu rozumeju programovaniu, tak stranka funguje na tzv. reverznom ajaxe, co je technologia tak narocna, ze vyzaduje doslednu optimalizaciu na strane servra, aby zvladla stovky a tisice pripojenych ludi bez toho aby sa server zahltil mnozstvom vlakien. Technologia reverzneho ajaxu nieje primarne urcena na realtime hranie, kde sa da hrat povedzme aj minutove partie, jedna sa skor o technologiu, ktora rata s posielanim sprav zo servra tak max 1x za sekundu, aj to s privretymi ocami. My tieto technologicke limity vysoko prekracujeme, aby sme zabezpecili kvalitne rychle hranie aj na webe, za co platime velku cenu v podobne komplikcacii, napr. s obcasnym zaseknutim pripojenia. —> toto sposobuje obcasne odpojenie niektoreho z uzivatelov. (Aktivne to riesime, ale bohuzial sme zavisli na externych komunikacnych knizniciach, pri ktorych cakame na opravu zo strany ich vyvojara)

      Dalsi problem je narocnost programovat takuto aplikaciu, ked je urcena pre tisice ludi v jendom case a sucasne zabezpecit aby vsetko bolo vykonane extremne rychlo.

      Pre tych co programuju, jedna sa o paralelne programovanie, s potrebou neustaleho lockovania objektov, co velmi casto vedie k deadlokom, livelockom, starvations a podobne. Staci jeden riadok zleho kodu a cela aplikacia sa moze zaseknut. Problem paralelneho programovania je v tom, ze neexistuje exaktny postup, ako takymto problemom zabranit a odporucana technika je naprogramovat to tak, ze sa zachovaju nejake principy a potom to pustit a chyby riesit, ked sa objavia. Toto zvycajne sposobuje problemy typu, ked su ludia pripojeni ale prestanu chodit tahy, alebo sa neda prihlasit pricom uvodna stranak funguje. Vyhoda je, ze tieto chyby vieme riesit a postupne ich odstranujeme. Bohuzial tieto chyby sa nijako nedaju objavit testovanim, na to treba realnych ludi ktori to otestuju a objavia. Nevyhoda je ta, ze vzdy ked urobime novu verziu s novou funkcionalitou, vid. napr. turnaje, tak vnikne nova nestabilna verzia, ktora potrebuje tyzden-dva na utrasenie.

      Dalsi zasadny problem, je sposobeny poskytovatelom pripojenia. Kedze cely tento server je od zaciatku stavany tak, aby sa dostal na svetovu uroven, je nevyhnutne aby zvladal tisice ludi z celeho sveta. Preto sa na tento ucel pouziva hosting tzv. virtualnych servrov u celosvetoveho poskytovatela, tzv. server cloudov, aby sme mohli urobit server dostupnym na kazdom kontinente s rychlou odozvou a sucasne aby sme vedeli za behu pridavat a odoberat potrebne servre, v zavislosti od toho kolko ludi bude online. Preto sme prudko zavysli na tomto celosvetovom poskytovatelovi pripojenia a nemame moc dobre moznost ho opustit. Preto napr. vikendovy vypadok, ktory bol sposobeny zablokovanim nasho uctu u tohto poskytovatela trval tak dlho. Dovod bol ten, ze poskytovatel nam nedal vediet preco nas zablokoval a nedalo sa s nim 2 dni skontaktovat. Nakoniec nam bez vysvetlenia konto aktivovali. Nemame ine vysvetlenie ako take, ze aj oni vyvyjaju svoje sluzby a kazdy vyvoj novej veci sposobuje nezelane problemy.

      Napr. vcera viac krat odhlasilo velke mnozstvo hracov naraz, a nasa anlyza ukazala, ze chyba bola u poskytovatela, kde zablokoval pristup pre HTTP (Webovy ) protokol na 2 minuty, co staci na to, aby server vyhlasil uzivatelov za odpojenych. Taketo veci nerobia naschval, obcas sa to proste stane a my s tym nic moc neurobime.

      Bohuzial jedine co mozem povedat je, ze nikto neignoruje problemy, ktore sa stavaju, len je to tak narocne na riesenie, ze to proste trva kym sa vsetky postupne poriesia.

  • Shadow13 says:

    Ahoj,

    dobre, nie som programátor, a akceptujem tvoje vysvetlenie, mnohých z nás ale neskutočne vytáča hláška “skontroluj si svoje internetové pripojenie” akoby bola chyba u nás, skúste to zmeniť na napr. “máme nečakané technické problémy, pracujeme na ich odstránení”. Myslím že zistíte že šachisti sú tolerantnejší ako si myslíte.

    Ďakujem.

    S pozdravom Shadow13.

  • Shadow13 says:

    Ach, ešte niečo, ja osobne by som uvítal i turnaje typu:
    1.rapid 30min na hráča
    2.turnaj 1h 40ťahov + dohrávka,
    nemusia sa opakovať často , popravde aj raz za týždeň by potešilo…
    ešte raz ďakujem.

    Shadow13.

    • libor says:

      Ano, aj taketo turnaje budu. Nieje problem ich vytvorit kedykolvek, Aktualne je to vsak v stave skumania akym smerom sa vybrat. Radi by sme zaviedli aj nejake ceny, statistiky turnajov a podobne, len to chvilu potrva, vyvyjame vela veci naraz a zabera to vela casu, chce to trpezlivost.

  • lacomaco says:

    Libor, ďakujem ti za vyčerpávajúcu odpoveď. Podla toho čo si hovoril je jasné že časť problémov vám urobil poskytovateľ webhostingu, čo by sa podla mňa nemalo stávať a keď za to berú peniaze, tak by ste ich mali za to trocha zbuzerovať. Hlavne sa mi nepáčila tá hláška že na riešenie problému odošlú tým trénovaných opíc, to už je fakt drzosť, lebo pochybujem že by ste si také niečo napísali sami. Myslím že by ste mali naozaj uvažovať o zmene providera, určite sú neni jediný a nakoľko sa tiež pohybujem v tejto oblasti tak naozaj viem že aj tá najväčšia firma na slovensku má kopec nedoriešených vecí a tak to je aj u iných, a nezačnú ich riešiť až dovtedy, než im pár ľudí prejde ku konkurencii. Proste im dajte ultimátum, že odídete, pokiaľ si veci nevyriešia a za ten čas čo bol výpadok, bežne dávajú firmy za každú minútu deň zdarma. V prípade vášho výpadku sú to 4 roky zdarma :-D.
    Proste výpadok na 2 dni je ozaj amatérčina a každá solidná firma pracuje aj cez výkend. Ja mám na slovensku webhosting, kde aj keď zavolám v sobotu či nedeľu o druhej ráno tak tam sú. Toto je profesionálny webhosting. Myslím že váš provider je možno nejaká menšia firma v lepšom prípade. Treba si nájsť iného providera a priamo vyžadovať garanciu pripojenia a v prípade výpadku, náhradu, tak ako som napísal.

    Čo sa tíka aplikácií ajax, tak by ste asi mali uvažovať nad použitím flash playeru, aj tak ho používa skoro každý. Táto varianta by mi určite nevadila, ak by okno šachovnice bolo flashové. Ostatné veci máte zvládnuté dobre. Flash si myslím že by menej zaťažil váš server a časť záťaže by preniesol priamo na užívateľa. Netreba sa držať striktne toho že mi sme najlepší, rsp. naša cesta je tá najlepšia. Treba sa učiť od tých čo to majú zvládnuté, a aj napriek tomu sa dá ísť svojou cestou. Váš server je dobrý pre svoje štatistiky a pár iných vecí (netreba sťahovať a podobne, prehľadnosť). A to či je šachovnica flash alebo ajax, to nikoho netrápi.

    Sám si povedal že ajax nieje na to stavaný. Tak si myslím že treba vymyslieť riešenia, ktoré budú rovnako účinné, ale menej budú zaťažovať server.

    Čo sa tíka flashu, tak s ním mám veľmi dobré skúsenosti. A má obrovské množstvo výhod, ktoré už teraz využíva celý svet. Preto by ste sa mu nemali brániť. Viem si predstaviť ideálne riešenie, ktoré odstráni nevýhody a vyzdvihne pozitíva. Na flash som odborník a ak by ste v tom potreboval poradiť, tak som ochotný vám pomôcť.

    • Libor Havlicek says:

      Webhosting je praveze uplne iny, ako som uz pisal v prechadzajucom vysvetleni, pouzivamme celsovetoveho poskytovatela, konkretne AMAZON. Co je jeden z mala podkytovatelov, ktory vie zabezpecit ochranu proti DDOS utokom, distribuovat servre po celom svete a zabezpecit neustalu dostupnost. To ze nam neslo 2 dni pripojenie nebolo preto,ze odpojili vsetkych, ale iba nas. Proste nejaky ich program vyhodnotil nase konto ako zavadne a blokol ho. To ze naprava trvala 2 dni bolo preto, ze nereagoval nikto na nase emaily.
      Nakoniec sa podarilo ich skontaktovat a problem sa hned vyriesil. Ono ked bude server mat viac ludi, tak sa zainvestuje aj do exklusivnej podpory a potom nam budu musiet riesit nase staznosti okamzite. Kazdopadne pravda je ta, ze ich reakcia bola velmi neseriozna a druha pravda je aj ta, ze mame technologie usite na mieru tak, aby bezali na Amazone. Prejst ku konkurencii znamena vykaslat sa na technologicke vydobitky s ktorymi ratame a starat sa o veci na, ktore teraz riesia oni za nas automaticky. A na to aktualne nemame ludi ani vyvojovy cas a ani chut. Ak sa to bude stavat pravidelne tak to budeme riesit inak.

    • Libor Havlicek says:

      Co sa tyka Flashu, tak to padlo rozhodnutie, ze za ziadnych okolnosti sa flash pouzivat nebude. Toto je debata na dlhu dobu do ktorej sa mi nechce, ale primarny dovod je pomalost, nestabilita a nejasnost ohladom buducnosti flashu a jeho podpory. Nehovoriac o nutnosti instalacie flashu. Dalsi argument je, ze nastava era mobilov a PDA a sach sa zacne hrat na nich. Budu sa vytvarat nove weby a flash ako technologia pri novych webovych standartoch nebude nutna, teda ergo postupne pojde do hrobu.(vid. Jobs z Apple uz vyhlasil ze pre Apple je flash mrtvy) Co sa tyka flashu ako komunikacneho nastroja, tak jednak na zarucenie kompatibility vo vsetkych browseroch nic ine ako http protokol pouzivat nemoze, tym padom to je zase len to iste co ajax. Nehovoriac o tom, ze https je vo flashi cesta zakopana.

      So zatazou servra to nema nic spolocne, lebo sucasne ajax posiela na server aj dostava zo servra iba data, ziadne html, vsetko je to podobne ako vo flashi vykreslene dynamicky.

      A ked som povedal ze ajax nieje na to stavany, tak to znamenalo to, ze HTTP protokol nieje na to stavany. HTTP protokol je synchronny na strane servra, a teda neexistuje nieco ako priama moznost poslat servrom na stranku data vtedy ked server chce. Vzdy to je tak, ze browser si ich musi vyziadat aby ich dostal. Reverzny Ajax je jednoznacne to najrychlejsie co existuje a co sa vobec da pouzit na sucasne definovanom standarte HTTP protokolu.

      A aby to nebolo este uplne jednoduche, reverzny ajax dokaze vytvorit HTTPRequest na server a nechat ho otvoreny kludne celu minutu a postupne dostavat od servra data ked sa servru zachce, len potom je problem s antivirmi, ktore sa snazia najprv obsah http responsu analyzovat na pritomnost virusu a az potom ho pustia do prehliadaca. Na tu analyzu ale potrebuju aby sa nacital najprv cely response a az potom ho analyzuju. Takze ak neni Asynchronna komunikacia na strane servra cez HTTP protokol polomtrva uz z definicie, tak vdaka antivirom, ktore brania dohotrvajucim HTTPresponsom polomrtva je. A prave preto je na webe takmer nemozne urobit rychly sachovy server, prave preto je to tak narocne, komplikovane a nestabilne. A prave preto to nikto okrem nas nerobi. Len my chceme prerazit tym, ze ponukame unikatnu vec, a mozno to 50% ludi nepostrehne, ale ten zvysok oceni, ze u nas sa da hrat aj z domu, aj z prace aj z kaviarne, aj z mobilu bez potreby cokolvek instalovat, just Click&Play…

  • lacomaco says:

    čo sa tíka turnajov, tak si myslím že sú až moc často a tým strácajú na vzácnosti. Ja do nich nechodím, lebo sa tam človek stretne so slabími hráčmi. Možno by tam mali byť turnaje na ktoré sa treba kvalifikovať. A možno by bolo lepšie aby sa nehrali ratingované hry, lebo to znižuje (priemerného hráča – viď štatistiky). Skôr si myslím že by mal byť kvalifikovaný turnaj raz do týždňa a výťazy mi mali niečo také ako sieň slávy. Lebo tak to ten turnaj nemá žiadnu hodnotu. A z vlastnej skúsenosti viem že kopec hráčov hrá na body, prestiž a podobné osobné radosti.

  • lacomaco says:

    dakujem Libor za vycerpavajuce odpovede, ktore urcite uspokoja viacerych. Nebudem ti protirecit, lebo zrejme vies do problematiky viac ako ja, kedze to riesis. Ja sa moc do ajaxu nevyznam.
    Co sa tika hostingu, aj webstranky tak vam fandim a prajem co najmenej problemov. Dost dobre nerozumiem tomu ako na server zarabate, lebo to vyzera ze ho cely dotujete, nakolko tam nevidim reklamy. Coho si vazim a rád vás podporím ak to bude možné.

  • lacomaco says:

    Ahoj Libor.
    Viem že toto nieje vlákno o všetkom, ale ako vidíš, ľuďom tu chýba niečo také kde by sa mohli porozprávať s tvorcami chessfriends.com, preto by ste mali založiť knihu návštev zameranú len na to.
    Navyše by ľudia vedeli čo už sa preberalo a čo nie. Tak by ste sa nemuseli opakovať.

    Mám otázku, akým spôsobom si môžem skopírovať celú odohranú hru (pozície). Chcel by som totiž teraz nejaké hry zverejniť. Navyše si myslím že keby ste dali možnosť dať link na partie aj bez prihlásenia sa, tak by to značne zvýšilo návštevnosť vašej stránky (google pagerank).

Pridať komentár

Návrhy, pripomienky a sťažnosti nesúvisiace s článkom prosím nepíšte do diskusie, ale posielajte na admin(at)chessfriends.com.

Môžete použiť tieto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tento weblog podporuje Gravatar. Ak chcete získať Váš vlastný avatar, zaregistrujte sa na Gravatar.


7 × 4 =